Muminki w Wildze

Wydawnictwo Wilga przygotowało serię książek dla najmłodszych, mającą przybliżyć postaci Muminków. Jak głosi okładka, są to: „bohaterowie jednej z najfajniejszych dobranocek”. Hmmm... chyba raczej książek? Szkoda, że Muminki sprowadza się li tylko do telewizyjnej bajki. Opowieść Tove Jansson schodzi gdzieś na plan dalszy. Podobnie rzecz się miała z Kubusiem Puchatkiem Milne’a. Czy i Muminki zostaną skarykaturyzowane?


 Dwie książeczki o sztywnych, kartonowych stronicach to typowe pozycje dla maluchów zapoznających się dopiero z językiem pisanym, książkami i ilustracjami. Mała księga. Słowa pomaga poznać nowe wyrazy, jak księżyc, muszelka czy kubek. Liczby wprowadzają w świat cyfr od 1 do 10. Zachowano tu koncept graficzny postaci Tove Jansson, jednak zastosowana kolorystyka wydaje mi się zbyt agresywna.



Kolejne dwie pozycje to kolorowanka oraz książka z naklejkami. Obie przedstawiają nam Muminki odpoczywające, pływające, piknikujące… Ilustracjom towarzyszy kilka zdań komentarza objaśniającego. Moje dzieci (ale chyba nie tylko one) uwielbiają naklejki, więc juz po chwili wszystkie miejsca w książeczce zostały wyklejone. A w kolorowance z kolei Panna Migotka na wszystkich obrazkach ma już swoją charakterystyczną grzywę pomalowaną na żółto:)

Możesz kupić Muminki. Mała księga. Liczby , Muminki. Mała księga. Słowa 

Oprawa: Kartonowa Foliowana
Ilość stron: 14
Rok wydania: 2010
Wydawnictwo: Wilga
Wymiary: 14.5x17.5cm
ISBN: 9788325901462

Możesz kupić Muminki. Wspaniała książka do kolorowania , Muminki. Wspaniała książka z naklejkami 

Oprawa: Miękka
Ilość stron: 24
Rok wydania: 2010
Wydawnictwo: Wilga
Wymiary: 21.0x29.5cm
ISBN: 9788325901493
Tłumaczenie: Liliana Fabisińska

Komentarze

  1. Kolorystyka, jak na Wilgę jest wręcz pastelowa. ;) Ja wiem, że spadkobiercy nad tym czuwają i zgadzają się na to, ale ja i tak nie jestem przekonana do tych przeróbek.

    No, ale z takimi poglądami to do muzeum się nadaję. Jako eksponat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ;D I z chęcią wracam do Muminkowego świata ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Muminki, chociaż ostatnia wersja kinowa mnie odstrasza totalnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. zamówiłam tą z naklejkami, ciekawe czy dotrze do mnie :P Jagna uwielbia naklejki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tej wilgowej serii jest jeszcze urodzinowy guzik Muminka - opowiadanie i tam nawet na jednej ilustracji smutny Muminek idzie przez SZARY las ;)
    No i z okienkami o poszukiwaniu Małej Mi. Bardzo przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kupiłam rocznej córci Muminki z okienkami i jest zachwycona. Książeczka prosta, jasna, nie przesycona szczegółami, każde otwarcie w innym kolorze co wywołuje u małej efekt "oooo" :-) kolory wg mnie ok, ostre, ale ładne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz