wtorek, 7 października 2014

Aplikacja "Asiunia" Joanny Papuzińskiej

/Materiały promocyjne/

Premiera aplikacji „Asiunia”.
„Asiunia” Joanny Papuzińskiej to ceniona i nagradzana książka z serii Muzeum Powstania Warszawskiego dla dzieci. Od dzisiaj książka jest dostępna w nowej, multimedialnej adaptacji dostępnej na tablety.

Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie?
Korzystając z naszych doświadczeń przy prowadzeniu zajęć dla dzieci w Muzeum, chcieliśmy pokazać świat wojny oczami dziecka. W tym celu wykorzystaliśmy prawdziwe historie dzieci, zawarte w relacjach z naszego Archiwum Historii Mówionej, które zostały napisane na nowo przez znanych pisarzy językiem współczesnej literatury dziecięcej z bogatymi ilustracjami współczesnych plastyków.


„Asiunia” jest książką niezwykłą, gdyż jej autorka – Joanna Papuzińska – sama przeżyła wojnę i opowiedziała historię swego dzieciństwa. Książka ta niesie za sobą ogromną i autentyczną dawkę emocji. Czyta się ją znakomicie ze świadomością, że poznajemy realne losy dziecka dotkniętego tragedią czasów okupacji. Ilustracje do książki, które wykorzystaliśmy również w aplikacji, stworzył Maciej Szymanowicz.

Muzeum Powstania Warszawskiego jest prekursorem w stosowaniu nowości technicznych, dlatego nie boimy się ich stosować na różnych płaszczyznach, także jako narzędzia edukacyjne. Niemniej trzeba pamiętać, że narzędzia multimedialne są tylko środkiem i nie powinny przesłaniać treści. – mówi Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego. Aplikacja pokazuje powagę i grozę wojny, a jednocześnie nie epatuje okrucieństwem i nie rozbudza w dziecku niezdrowej fascynacji przemocą.- dodaje.

  

Nauka przez zabawę
Aplikacja godzi te elementy. Możemy zapoznać się z całą treścią książki, a aktywne dodatki umożliwiają czytelnikom rozwijanie dodatkowych umiejętności, jak spostrzegawczość, a także bardziej angażują w poznanie książki innymi zmysłami: poprzez dotyk i słuch. Zadania wzbogacające multimedialną wersję „Asiuni” zostały przygotowane z myślą o dzieciach w wieku 7+ i są oparte o popularne gry typu puzzle, memory i „znajdź różnice”.


Aplikacja powstała we współpracy z Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych, jako praca dyplomowa zrealizowana w Pracowni Multimediów Wydziału Sztuki Nowych Mediów PJWSTK przez dwie studentki: Urszulę Pelc i Joannę Tarachę.


Partnerem Technologicznym aplikacji jest Komputronik.

  


1 komentarz:

  1. Fajna sprawa, zwłaszcza, że nie wszystkie dzieci znają np. Warszawę i wiedzą gdzie są jej poszczególne dzielnice. Poza tym "Asiunia" to b. wartościowa książka, a takie publikacje trzeba promować na wszelkie możliwe sposoby.

    OdpowiedzUsuń