Danuta Parlak "Kapelusz Pani Wrony"


Cztery opowiadania Danuty Parlak przeczytaliśmy z wielkim zainteresowaniem. Ja chichotałam momentami, bo jak tu się nie uchachać, gdy czytamy: „Ideały ideałami, ale mężczyzna potrzebuje solidnego posiłku”. Autorka tworzy skromne historie, w których jednak mądrość skrywa się pod dozą dobrego humoru.

Akcja czterech opowieści toczy się w lesie, na łące – wśród zwierząt. Najbardziej podoba mi się historia otwierająca i zamykająca książkę. Tytułowy Kapelusz Pani Wrony to historia niemal kryminalna. Oto ginie wytworny, paryski kapelusz pani Wrony. Zapewne został skradziony. Na nogi zostaje postawiony cały las. Okazuje sie wkrótce, że to nowa w lesie rodzina ptaków przerobiła kapelusz na gniazdo dla piskląt. Pani Wrona umiała się godnie zachować i nawet nie pisnęła słówkiem, widząc sporą gromadkę wygłodniałych ptasich dzieci, że to jej własność tak potwornie została potraktowana. Bajka ostatnia, o bocianie Mikołaju, który pokochał żabkę Izabellę jest równie pouczająca. Gotowy dla miłości zrezygnować z żabich przysmaków Mikołaj zostaje cudownie wynagrodzony. A wszystko dlatego, że odważył się pocałować żabę.

Parlak wskazuje na ważne problemy – kwestię wybaczania, odwagi, pychy czy poświęcenia – jednak robi to w sposób zrozumiały i łatwy do przyswojenia dla dziecka. Do tego – jak już wspomniałam – zaprawiony humorem. Jej postaci budzą sympatię, a dzięki ilustracjom zapadają w pamięć jeszcze głębiej.

Możesz kupić tutaj: Kapelusz Pani Wrony

Ilustracje: Iwona Cała
Oprawa: Twarda
Ilość stron: 56
Rok wydania: 2009
Wydawnictwo: BIS
Wymiary: 18.9x25.9cm
ISBN: 9788375510942

Komentarze

  1. Ojej, to muszą być takie urocze opowiastki! :))
    Kiedy byłam dzieckiem lubiłam właśnie te opowieści, w których znajdował się jakiś morał - bardzo lubiłam go rozgryzać i analizować. Chyba zostało mi do dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, literatura to taka swoista zagadka do rozwiązania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dni temu sprezentowałam ją bratanicy, czytają ją obecnie przed snem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super słucha się tej książki przeczytanej przez Julię Kamińską (Audiobooka) - polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz