Claire Gaudriot, Sophie de Mullenheim "Mała wróżka Amelka. Detektyw z bajki"


Mała wróżka Amelka jest może trochę zbyt słodka, może okładka za bardzo się świeci, a ilustracje są zbyt mocne kolorowe, ale… i tak zdobyła moją sympatię. Bo że córka zakochała się w świecie wróżek, skrzydełek, czarodziejskich różdżek, wizji szkoły w starym ulu czy kupce słodkości, która wysypała się z brzuszka misia – to mnie w ogóle nie dziwi!

Wróżka Amelka i jej nieodłączny przyjaciel chochlik Gucio to interesująca para. Amelka – jak dowiadujemy się z pierwszego opowiadania zamieszczonego w tomie Detektyw z bajki – zamarzyła o zostaniu detektywem. Swe pragnienie zrealizowała zaraz po tym, jak dowiedziała się, że ma moc spełniania życzeń. Odtąd wróżce przychodzi rozwiązywać różne zagadki. Pomaga oczywiści Gucio, który co prawda nie potrafi czarować, ale ma za to inne ciekawe pomysły. Amelka pomaga znaleźć dzieciom Dudusia i cukierki, które znikają w tajemniczych okolicznościach. Ale także idzie do szkoły dla wróżek i przeprowadza się do własnego domku, a co za tym idzie spędza tam pierwszą noc i walczy z nocnymi strachami.

Amelka – ta z ilustracji – ma okrągłą buźkę, duże oczy i fantastycznie ufryzowane włosy. Trochę przypomina moją córkę:) Nosi też kwieciste sukieneczki. Wokół jej głowy zazwyczaj fruwa kilka gwiazdek magicznego pyłu.

Wróżki to temat topowy dla małych dziewczynek, takich jak moja córka. Jak myślicie, za kogo chcą się przebrać, gdy idą na bal? No i żałujcie, że nie słyszeliście pisku małej dziewczynki na widok skrzydełek, które można przypiąć do pleców:) Ja uważam, że z tymi dziewczęcymi fascynacjami nie ma co walczyć... to nawet dość rozkoszne:) Czasem i ja daję się przekonać do jakiejś wróżki – tak jak to jest w przypadku Amelki:)

Na koniec jeszcze tylko dodam, że Detektyw z bajki to zbiór pojedynczych opowiadań. Jest ich w tomie osiem i każde można też kupić osobno.

Możesz kupić tutaj: Mała wróżka Amelka. Detektyw z bajki

Opowiada: Natalia Usenko
Oprawa: Twarda
Ilość stron: 196
Rok wydania: 2011
Wydawnictwo: Papilon
Wymiary: 20.0 x 20.0 cm
ISBN: 9788324596652

Komentarze

  1. Mam większość książeczek o wróżce Amelce i bardzo sobie je chwalę. piękne i róznobarwne przykuwają oko.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz