Johanna Basford "Tajemny ogród"



"Tajemniczy ogród" zawsze rozbudzał moją wyobraźnię. Sfilmowany przez Agnieszkę Holland okazał się być blisko tego, co mieściło się w moich wyobrażeniach. Marzyło mi się rzucić dosłownie w tę zieloność. Przyroda, zieleń, kwiaty i drzewa zawsze stanowiły dla mnie ukojenie. Mamy duży i bujny ogród, który kupiliśmy wraz z domem. Traktuję go jak prezent od Boga, coś, co Bóg wiedział, że jest mi potrzebne, żebym mogła dobrze funkcjonować. Nie nadaję się do miasta, do bloków. Nie umiem tam żyć. Wracając do mojego ogrodu... nie kiwnęłam w nim palcem, a mam brzozy, sosny, świerki, modrzewie, tuje co najmniej czterech odmian, czereśnie, wiśnie, brzoskwinie, gruszkę, pigwę oraz krzewy - jeżyny, agresty, porzeczki, maliny, poziomki (dwie ostatnie posadzone przez nas). Na środku ogrodu stoi "okrąglak" utworzony z tuj, świerku, bukszpanu - można wejść do środka i urządzić tam swoją bazę, nawet wstawić stoliczek i krzesełka dziecięce. Doskonała kryjówka dla dzieci! Powiedzcie sami - czyż nie cudowny prezent? Kiedy jestem zmęczona, siadam na fotelu pod wiatą i patrzę na ogród. To mnie uzdrawia! "Tajemny ogród" Basford trafia w te wszystkie moje potrzeby. I teraz - kiedy jest zima, kiedy z powodu chorego dziecka raczej siedzę w domu - pozwala mi się przenosić do miejsca, które ma na mnie leczniczy wpływ.

"Tajemny ogród" autorka z pewnością stworzyła pod moje potrzeby. To książka dla mnie (choć także dla dzieci). Podobnie jak przebywanie w ogrodzie, tak kolorowanie koi moje nerwy, wprowadza spokój, daje poczucie szczęścia. Aldous Huxley powiedział, że "w szczęściu zawsze znajdziesz kawałek domowych pantofli". Ta chwila, kiedy bliźniaki śpią, starszaki odrabiają zadanie bądź się bawią z młodszakami, układają puzzle, tworzą coś z klocków lego, słuchamy muzyki (ostatnio nowej Adele), a ja mogę wziąć doskonałe kredki Faber-Castell i kolorować świat tajemnego ogrodu, na dziś mi wystarczy, aby mieć poczucie spełnienia. Wszystko jest na swoim miejscu. Także mąż:)

Reszta w zdjęciach:)








Oprawa: Miękka
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ISBN: 978-83-10-12909-3

Komentarze

  1. Oczyma wyobraźni widzę Twój piękny ogród! Ach, westchnę z zazdrością lekką;) Ale tylko lekką, bo i ja prezent dostałam, choć dużo mniejszy, ale jednak swój, własny, zielony, kojący:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wczoraj przyszedł MÓJ Tajemny Ogród, który będę wypełniać kolorami razem z moją córką. To kolorowanka inna niż wszystkie!

    Zapraszam do mnie ;)

    www.degustatorka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania są książeczki z wydawnictwa Skrzat :)
    http://bajkowir.blogspot.com/2016/01/konkurs-z-wydawnictwem-skrzat.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz