"Najpiękniejsze powiastki Beatrix Potter", opowiada Małgorzata Musierowicz


Wydawnictwo Wilga idzie za ciosem! Po tym jak dokładnie rok temu wydane zostały Powiastki Beatrix Potter, które można było kupić za kosmiczną cenę prawie 100 złotych, w tym roku wydano Najpiękniejsze powiastki Beatrix Potter – w nowej okładce, z nową, niższą ceną (60 złotych). Jest kwestią gustu oprawa. Mnie zdecydowanie bardziej podoba się okładka pierwsza. Ma w sobie klasę, jest skromna, ale w stylu opowieści Beatrix. Ta nowa jest nieco przesłodzona, zbyt świecąca, nastawiona na nęcenie blichtrem. Na szczęście wnętrze się broni! Na szczęście to Beatrix Potter!

W Najpiękniejszych powiastkach… pomieszczono dziesięć bajek, których bohaterowie to Piotruś Królik, Kaczka Tekla Kałużyńska, Typcio Drypcio czy Jaś Wielkomiejski. Jej postaci są psotne i uwielbiają ładować się w kłopoty. Zupełnie jak małe dzieci. Nie chcę się rozpisywać o powiastkach, bo uważam, że i tak nie oddałabym ich czaru. Naprawdę warto wydać te pieniądze, aby móc delektować się Potter.


Potter nie jest politycznie poprawna. Dziś kiedy nawołuje się do bezstresowego wychowywania, wsłuchiwania w potrzeby dziecka i reagowania na każde kwiknięcie, niektóre fragmenty mogą niektórych rodziców mocno rozdrażnić!

Poszłam do ogrodu; znalazłam Łatkę i Ciamcię, ryjące pośród mojej marchewki. Własnoręczni sprawiłam im lanie i wyprowadziłam za uszy.

:)

Język, jakim Małgorzata Musierowicz opowiada przygody zwierzątek, powoduje, że gdy czytam – wczuwam się na całego. Tekst jest pełen emocji, dużo tu się dzieje – wszak Potter opowiada o stworzonkach psotnych – więc lektura musi być też pełna ekspresji. Dzieci słuchają z rozdziawionymi buziami, a czasem wyrywa im się nawet lekko trwożliwe „yhhh”. Pomagają też ilustracje – drobne, ciepłe, miękkie. Moje zbóje chętnie książkę po prostu przeglądają.

Warto zrobić i dziecku, i sobie prezent! Okazji do tego w najbliższym czasie będzie co najmniej kilka!

Możesz kupić tutaj: Powiastki Beatrix Potter

Oprawa: Twarda z obwolutą
Ilość stron: 200
Rok wydania: 2011
Wydawnictwo: Wilga
Wymiary: 20 x 26 cm
ISBN: 978-83-259-0331-2
Tłumaczenie: Musierowicz Małgorzata, Stokłosa Jacek M.

Komentarze

Prześlij komentarz