"Martynka. Najlepsze przepisy"

I stało się. Wyjście po prezenty skończyło się zakupem kolejnej Martynki. Tylko nie pomyślcie, że mam świra:)

Tym razem jednak Martynka ma praktyczne zastosowanie, a mianowicie podaje przepisy na domowe pyszności. I to wcale nie byle jakie. Nie tam jakaś baba piaskowa czy sałatka z sałaty. Martynka gotuje i piecze z rozmachem. Co byście powiedzieli na Crème brûlée z wanilią i pistacjami? Albo na tartę z wędzonym łososiem? Mnie w każdym razie ślinka już cieknie… A w książeczce przepyszne nie tylko propozycje ciast i dań, ale również ilustracje przepisów, autorstwa Nadettte Chariet.

Moja córka – jak już niektórzy wiedzą – ma na imię Marta. Imię to wywodzi się od aramejskiego 'marta' i oznacza gospodyni. Jak może pamiętacie, święta Marta, to ta z sióstr, która usługiwała w kuchni zamiast słuchać nauk Jezusa. Jest uważana za patronkę gospodyń domowych i kucharek. Więc imię moja córka ma bardzo adekwatne do charakteru – bo uwielbia ze mną pichcić, zawsze pomaga babciom przygotowywać kolację i generalnie dużo wirtualnie gotuje. Myślę, że z tego prezentu ucieszy się wyjątkowo. Wyobrażam sobie, jak po latach będzie z sentymentem wspominała tę swoja pierwszą książkę kucharską.

A tak swoją drogą… czy pamiętacie może Całuski pani Darling Małgorzaty Musierowicz. W zeszłym roku wznowiono tę książkę z przepisami, o której sama autorka mówi tak: „Są to przysmaki i frykasy pełne fantazji, wdzięku oraz kulturalnych podtekstów. Przepisy na te smakołyki - zaczerpnięte z kolekcji własnych moich ksiąg i zeszytów kulinarnych i osobiście przeze mnie wypróbowane - są niezwykle proste w wykonaniu. Opatrzyłam je mnóstwem ciekawych ploteczek o ulubionych naszych bohaterach książkowych oraz o wielkich postaciach z mitologii i historii.” Chrzestna Marty (którą przy okazji pozdrawiamy:) ) do dziś korzysta z zawartych w Całuskach… przepisów.

Komentarze

  1. cudna książeczka dla każdej małej kuchareczki dlatego drodzy rodzice nie żałujcie 30zł naprawdę polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Martynka TAK MOJA ULUBIONA KSIASZKA

    OdpowiedzUsuń
  3. MARTYNKA JEST MOJA ULUBIONA KSIONSZKA

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz