Nick Robinson "Wielka księga origami"


Wielka księga origami wcale nie jest taka wielka. To licząca 24 strony książka dużego formatu, do której dołączono 12 arkuszy przepięknego papieru w – ponoć (tak twierdzi wydawca) – klasyczne japońskie wzory. Papiery rzeczywiście zachwycają! Sami zobaczcie:


Na wspomnianych 24 stronach znajdziemy opisy sposobów składania 12 modeli. Należą do nich między innymi słoń, pterodaktyl, żaba, pudełko, włoska róża… O dziwo, nie ma żurawia – tego zdawałoby się symbolu origami. Opisom towarzyszą szczegółowe rysunki oraz wskazówki krok po kroku, jak złożyć model.

Mnie bardzo zaciekawiły ilustracje. Dogrzebałam się informacji, że są to reprodukcje japońskich drzeworytów z XIX wieku autorstwa Katsushika Hokusai. Składały się one na kolekcję Trzydzieści sześć spojrzeń na górę Fuji. Oryginały można oglądać w Bibliotece Kongresu Stanów Zjednoczonych w Waszyngtonie. Żałuję, że brakuje tu jakiegoś fachowego komentarza. Są cudowne!





Warto uczyć dzieci sztuki składania papieru. Po pierwsze, doskonali pracę palców. Po drugie, uczy odczytywania instrukcji i stosowania się do wskazówek. Po trzecie, kształci wyczucie estetyki. A po czwarte, wycisza:)

Możesz kupić tutaj: Wielka księga origami 

Oprawa: Miękka
Ilość stron: 48
Rok wydania: 2011
Wydawnictwo: Egmont
ISBN: 9788323751069

Komentarze

  1. Mam jedną książkę origami,uwielbiam to! W całej książce są tylko chyba 3 rzeczy,które mi nie wychodzą;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w podstawówce dostałam jedną książkę origami, super zabawa. A ostatnio kupiliśmy siostrze książkę z różnymi bryłami, ładniejsze to, ale i trudniejsze.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz