Jacek Cygan, Ola Woldańska-Płocińska "Cyferki"


Czasem książki trafiają do nas we właściwym czasie. Moja córka akurat ma etap zainteresowania cyferkami (pamiętam, że kiedyś na Fejsie ktoś mi zwrócił uwagę, że cyfra i liczba to nie jest to samo*:)). Mamy kalendarz adwentowy, więc póki co Marta sama musi odszukać cyferki. Ja podpowiadam, cytując najnowszą książkę Jacka Cygana, zilustrowaną przez Olę Woldańską-Płocińską. A Cygan opisuje cyferki cudownie!!!!

Pierwsza stała 
Jedynka, 
chudziuteńka 
jak trzcinka. 

Za nią stała 
Dwójeczka, 
zawijas 
i kreseczka. 

(…) 
A potem 
Piątka, 
cyferka godna,
lecz do niczego nie podobna! 
Choć pewien mądry ślusarz 
niedawno mnie pouczał, 
że dwie złożona Piątki 
tworzą dziurkę od klucza. 
Opisy są sugestywne i pomocne. Moje dziecko nie ma najmniejszego problemu, żeby za pomocą tych wskazówek odnaleźć swoją czekoladkę :P  


Cyferki to wierszowana historyjka o pewnej kolejce na poczcie. Bohaterowie opowieści stoją grzecznie do momentu, gdy pewne Zero wpada w sam środek ogonka i zaczyna się wymądrzać, że ono powinno być pierwsze. Cygan opowiada ciekawie i z humorem. Uczy przy okazji.

Książkę zilustrowała Ola Woldańska-Płocińska. Jej prace są charakterystyczne. To oszczędność, prostota i zdecydowane barwy, choć nie pstrokate.



Możesz kupić tutaj: Cyferki

Ilustracje: Ola Woldańska-Płocińska
Oprawa: Kartonowa
Ilość stron: 20
Rok wydania: 2011
Wydawnictwo: Czerwony Konik 
Wymiary: 18 x 18 cm
ISBN: 978-83-933934-0-4


• cyfra to pojedynczy znak graficzny liczby; cyfr jest dziesięć, od 0 do 9;
• liczba to pojęcie matematyczne, wynik liczenia.
(wzięte stąd)

Komentarze