Ulf Stark "Cynamon i Trusia. Wierszyki od stóp do głów"

Ulfa Starka mieliśmy już okazję poznać w krótkiej prozie Jak tata pokazał mi wszechświat. Tym razem czytamy wierszyki tego autora. Utworki to bardzo pocieszne, proste i „na zadany temat”.

Cynamon, przedstawiony na obrazku z dużą głową i gniazdem włosów na niej, to chłopiec, który przyjaźni się z królikiem (a może zajączkiem?) Trusią. Właśnie odkrywają swoje ciało kawałek po kawałeczku – stopy, pępek, oko, ucho, a nawet pupa… Są bardzo ciekawi przydatności tychże organów. Zastanawiają się, co by było, gdyby na przykład człowiek nie miał pupy albo stwierdzają, że pępek przypomina otwartą buzię. Generalnie ciało stanowi niezwykle ciekawy obiekt obserwacji.

Proste, zaledwie kilkuwersowe wierszyki Ulfa Starka tworzą z ilustracjami spójną całość i oczywiście magnetyzują młodego czytelnika. Nie muszę chyba dodawać, że czytane są u nas po kilka razy dziennie.



Możesz kupić tutaj: Cynamon i Trusia. Wierszyki od stóp do głów

Oprawa: Twarda
Ilość stron: 28
Rok wydania: 2009
Wydawnictwo: Zakamarki
Wymiary: 21.5x27.0cm
ISBN: 9788360963586
Tłumaczenie: Agnieszka Stróżyk

Komentarze

  1. Oj, na pierwszy rzut oka przeczytałam "Cynamon i Tusia" (a może chciałam przeczytać ;), a tu patrzę, że jest to "Trusia" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sympatyczne. Tak się składa, że "przeglądałam" tę książkę na stronie wydawnictwa Zakamarki i czytałam sobie kilka wierszyków. Są faktycznie bardzo proste i zabawne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O wierszu o pupie z tego tomiku słyszałam. Wyobrażam sobie radochę małych czytelników :)
    Książka zapowiada się uroczo. Ilustracje też robią miłe wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. i kolejna książkę muszę kupić do kolekcji ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz